کد خبر 1646685
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷
مردم نیویورک علیه نتانیاهو

هزاران نفر از مردم نیویورک در اعتراض به حضور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این شهر و همچنین در حمایت از فلسطین تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق، حامیان فلسطین و لبنان در نیویورک در آستانه سخنرانی نخست‌وزیر اسرائیل در مجمع‌عمومی سازمان ملل به خیابان‌ها آمده و انزجار خود را از اقدامات «بی‌بی» اعلام کردند.

به اذعان رسانه‌های آمریکایی، از زمانی که نتانیاهو وارد منهتن نیویورک شده است گروه‌های بزرگ ضد اسرائیلی علیه اقدامات رژیم صهیونیستی، تجمع‌های اعتراضی تشکیل داده‌اند. جمعی از تظاهرات‌کنندگان در کتابخانه عمومی نیویورک گرد هم جمع شده و به سمت مجمع‌عمومی سازمان ملل حرکت کرده‌اند.

حامیان فلسطین در نیویورک اذعان کرده‌اند که با اقدامات دولت آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی مخالف بوده و به حضور نتانیاهو در این کشور برای سخنرانی در سازمان ملل اعتراض دارند.

یکی از تظاهرات‌کنندگان حامی فلسطین در مصاحبه خود با یک رسانه آمریکایی اذعان کرده است که «آمریکا با اسرائیل همدست است». این فعال حقوق بشری با اشاره به حمایت ایالات متحده از اسرائیل تصریح کرده است که «ما نمی‌خواهیم دولت ما، دولتی که ما به آن مالیات می‌پردازیم در کشتن انسان‌ها دخیل باشد».

تظاهرات‌کنندگان قصد دارند تجمعات اعتراضی خود را همچنان در طول مدت اقامت بی‌بی در نیویورک ادامه دهند. آن‌ها خواستار پایان نسل‌کشی در غزه هستند.

نتانیاهو در حالی قرار است در سازمان ملل سخنرانی کند که در روزهای گذشته بسیاری از مقامات عالی‌رتبه کشورهای جهان از او و دولتش به‌شدت انتقاد کرده و حتی او را با هیتلر مقایسه کرده‌اند.

اسرائیل تابه‌حال بالغ بر ۴۱ هزار نفر را در غزه به شهادت رسانده است. در لبنان هم شمار شهدا از ۷۰۰ تن گذشته است و احتمال می‌رود در روزهای آتی، بر تعداد آن‌ها افزوده شود.

بی‌بی همچنان حاضر به پذیرش آتش‌بس نیست. او با طرح آتش‌بس ۲۱ روزه آمریکا و فرانسه هم موافقت نکرد. رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که نتانیاهو از ترس اینکه حزب‌الله در مدت آتش‌بس دوباره نیروهای خود را سازماندهی کند؛ حاضر به پذیرش این آتش‌بس نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس